Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lubaczowie zaprasza do ubiegania się
w roku 2017 z dofinansowań ze środków PFRON w ramach
pilotażowego programu – „Aktywny samorząd”.
Wnioski dotyczące pilotażowego programu „Aktywny samorząd” w roku 2017 będą przyjmowane:
MODUŁ I - od dnia 1 marca 2017 r. do dnia 30 sierpnia 2017 r
Obszar A i Obszar C zadanie 2 i 4 oraz Obszar D wnioski przyjmowane są w dwóch cyklach:
Cykl I - od dnia 1 marca 2017 r. do dnia 31 maja 2017 r.
Cykl II - od dnia 1 czerwca 2017 r. do dnia 30 sierpnia 2017 r.
Obszar B i Obszar C zadanie 3 - od dnia 1 marca 2017 r. do dnia 30 sierpnia 2017 r.
MODUŁ II
Cykl I – od dnia 1 marca 2017 r do dnia 30 marca 2017 r. ( dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2016/2017)
Cykl II – od dnia 1 kwietnia 2017 r. do dnia 10 października 2017 r. (dla wniosków dotyczących roku akademickiego 2017/2018)
Cel główny pilotażowego programu „Aktywny samorząd”:
Wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo osób niepełnosprawnych w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji.
PROGRAM "AKTYWNY SAMORZĄD" –
KIERUNKI 2017
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową
Obszar - A: likwidacja bariery transportowej :
1. Zadanie 1: Pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu
2. Zadanie 2 : Pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B
Obszar B : likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
1 Zadanie 1: Pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania
2 Zadanie 2: Dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania
Obszar C : likwidacja barier w poruszaniu się:
1. Zadanie 2: Pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym
2. Zadanie 3:Pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, to jest protezy co najmniej na III poziomie jakości
po amputacji w zakresie:
3. Zadanie 4: Pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny (co najmniej na III poziomie jakości)
Obszar D: Pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
Moduł II - pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym.
1. Osoby ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, nauka w szkole wyższej lub policealnej, lub kolegium, lub przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi. Kwota dofinansowania poniesionych kosztów nauki, dotyczących semestru/półrocza objętego dofinansowaniem, wynosi w przypadku:
2. Dodatek na pokrycie kosztów kształcenia może być zwiększony, nie więcej niż o:
3. Dodatek na pokrycie kosztów kształcenia nie przysługuje w przypadku, gdy wnioskodawca w ramach danej formy kształcenia na poziomie wyższym, zmieniając kierunek lub szkołę/uczelnię w trakcie pobierania nauki, ponownie pobiera naukę na poziomie (semestr/półrocze) objętym uprzednio dofinansowaniem ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach programu.
4. Wyliczona kwota dofinansowania kosztów opłaty za naukę (czesne) ulega zmniejszeniu o 300 zł w przypadku, gdy wnioskodawca po pomyślnym ukończeniu nauki objętej w ramach programu dofinansowaniem ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie danej formy edukacji na poziomie wyższym, ponownie rozpoczyna lub kontynuuje naukę w ramach takiej samej formy edukacji na poziomie wyższym chyba, że wnioskodawca:
5. Pomoc w module II w formie dodatku na pokrycie kosztów kształcenia, ma charakter progresywny i motywacyjny. Wysokość dodatku dla każdego wnioskodawcy jest uzależniona od jego postępów w nauce i wynosi:
Przekazanie dodatku na pokrycie kosztów kształcenia następuje po przekazaniu realizatorowi programu informacji o zaliczeniu przez wnioskodawcę semestru/półrocza objętego dofinansowaniem lub po złożeniu zaświadczenia ze szkoły/uczelni, że wnioskodawca uczęszczał na zajęcia, objęte planem/programem studiów/nauki.
6. Przekazanie dofinansowania kosztów opłaty za naukę (czesne) oraz dodatku na uiszczenie opłaty łaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego następuje po zawarciu umowy dofinansowania.
7. Przekazanie dodatku na pokrycie kosztów kształcenia następuje po przekazaniu realizatorowi programu informacji o zaliczeniu przez wnioskodawcę semestru/półrocza objętego dofinansowaniem lub po złożeniu zaświadczenia ze szkoły/uczelni, że wnioskodawca uczęszczał na zajęcia, objęte planem/programem studiów/nauki.
8. Wnioskodawca, który w okresie objętym dofinansowaniem, z przyczyn innych niż niezależnych od niego (np. stan zdrowia) - nie uczęszczał na zajęcia objęte planem/ programem studiów/nauki, a w przypadku przewodu doktorskiego – nie realizował przewodu doktorskiego zgodnie z przyjętym harmonogramem, zobowiązany jest do zwrotu kwoty dofinansowania kosztów nauki w tym semestrze/półroczu.
9. W przypadku osób, które mają wszczęty przewód doktorski, a nie są uczestnikami studiów doktoranckich, przysługuje wyłącznie dodatek na uiszczenie opłaty
za przeprowadzenie przewodu doktorskiego
UWAGA!!!
Udział własny w module II - w zakresie kosztów czesnego:
Informację o programie „Aktywny Samorząd” można uzyskać również na stronie internetowej Funduszu pod adresem: www.pfron.org.pl
Druki wniosków i załączników wymaganych na udzielenie dofinansowania w ramach pilotażowego programu „Aktywny Samorząd” w roku 2017 można odebrać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lubaczowie przy ul. Piłsudskiego , pokój nr 3 oraz pobrać na naszej stronie w zakładce „Druki do pobrania”.
Wymagane druki - Moduł I
1. Wniosek ON pełnoletnia_(P)
2. Wniosek ON podopieczny
3. Wkładka obszar A Zadanie nr 1
4. Wkładka obszar A Zadanie nr 2
5. Wkładka obszar B Zadanie nr 1
6. Wkładka obszar B Zadanie nr 2
7. Wkładka obszar C Zadanie nr 2
8. Wkładka obszar C Zadanie nr 3
9. Wkładka obszar C Zadanie nr 4
10. Wkładka obszar D
11. Zaświadczenie lekarskie Obszar: B1, C3,4
12. Oświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu
13. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
Adresaci Modułu I zobowiązani są do złożenia dodatkowo poniższych załączników:
1. kserokopia aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności:
Obszar A – Zadanie nr.1 i 2, Obszar B – Zadanie nr.1 i 2, Obszar C – Zadanie nr.2-4,
Obszar D
2. Kserokopia dokumentu stanowiącą opiekę prawną nad podopiecznymi.
Wymagane druki - Moduł II
1. Wniosek ON pełnoletnia_(P)
2. Wkładka Moduł II
3. Zaświadczenie z uczelni/szkoły
4. Oświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu
5. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
6. Oświadczenie - okres przebytej nauki
Adresaci Modułu II zobowiązani są do złożenia dodatkowo poniższych załączników: