Dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych usług tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych
Warunki, jakie muszą spełniać osoby niepełnosprawne ubiegające się o dofinansowanie
Tryb składania i zasady rozpatrywania wniosków o dofinansowanie
1. Osoba niepełnosprawna może złożyć wniosek o dofinansowanie usług tłumacza migowego lub tłumacza przewodnika w każdym czasie.
2. Wniosek o udzielenie dofinansowania należy składać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lubaczowie na odpowiednim druku wraz z kompletem wymaganych załączników, które dostępne są w zakładce Druki do pobrania-Tłumacz migowy
3. Osoba niepełnosprawna może złożyć wniosek osobiście bądź przez ustanowionego notarialnie pełnomocnika lub osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli, zgodnie z treścią wpisu w rejestrze sądowym.
4. Wniosek o dofinansowanie usług tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika rozpatrywany jest niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
5. Starosta informuje Wnioskodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku w terminie 10 dni od dnia rozpatrzenia wniosku.
6. W przypadku złożenia niekompletnego wniosku Starosta występuję do osoby niepełnosprawnej o jego uzupełnienie. Nie uzupełnienie wniosku w ciągu 30 dni powoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
Szczegółowe zasady dofinansowania i wniosek dostępne są w zakładce Druki do pobrania- Tłumacz języka migowego.